Studium Wychowania Fizycznego i Sportu
Studium Wychowania Fizycznego i Sportu
ul. Gałczyńskiego 28
09-400 Płock
tel. (24) 366 54 09
Kierownik
mgr Ewelina Jodłowska-Niemiec
SEKRETARIAT STUDIUM WYCHOWANIA FIZYCZNEGO I SPORTU
GODZINY PRACY:
Poniedziałek 08.00 - 15.00
Środa 08.00 - 15.00
Piątek 08.00 - 15.00
Studium Wychowania Fizycznego zostało powołane 1 września 2001 roku.
Trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie studium bez bazy zapewniającej realizację programu studiów na najwyższym poziomie.
Studium dysponuje:
1. Halą sportową.
2. Salą do aerobiku.
3. Siłownią profesjonalną damską„ Hes" .
4. Siłownią męską.
5. Salą do gry w tenisa stołowego.
6. 4 szatniami wraz z natryskami i WC;
7. Magazynem sportowym;
8. Pokojem nauczycieli wychowania fizycznego.
9. Pokojem kierownika Studium Wychowania Fizycznego.
10. Pokojem AZS.
Porozumienie zawarte z miejską pływalnią usytuowaną przy Liceum Ogólnokształcącym im. Władysława Jagiełły zaspokaja potrzeby naszego studium w tym zakresie. Dzięki konsekwentnej realizacji licznych remontów i inwestycji stan obiektów sportowych przeznaczonych do użytku studiów PWSZ spełnia wszystkie standardy.
Dzięki zatrudnionej kadrze dydaktycznej, Studium może realizować cele nauczania i wychowania na najwyższym poziomie.
Program wychowania fizycznego realizowany jest w oparciu o podstawy programowe, bazę sportową, zainteresowania studentów oraz ich umiejętności. Nie ogranicza inwencji nauczyciela, lecz inspiruje do własnych twórczych poszukiwań. Program ten ma za zadanie ukierunkować i zaktywizować nauczycieli do samodzielnego poszukiwania rozwiązań organizacyjno metodycznych i twórczej interpretacji prezentowanych zagadnień tematycznych. Indywidualne plany do prowadzenia zajęć z wybranych form aktywności ruchowej dostosowane są do potrzeb i możliwości studentów.
W planach nauczycieli wychowania fizycznego zajęcia podzielono na obowiązkowe (na I roku studiów po 30 godz. w semestrze zimowym i 30 godz. w semestrze letnim) oraz zajęcia fakultatywne. Sposób organizacji i przebieg zajęć ma na celu wyrobienie u studentów nawyków troski o własne zdrowie w taki sposób, aby stała się ona przyjemnością, a nie tylko jednym z wielu obowiązków.